RAQUEL
FERNANDEZ FUERTES
PROFESORES TITULARES DE UNIVERSIDAD
MARIA ESTHER
ALVAREZ DE LA FUENTE
PROFESOR CONTRATADO DOCTOR
Publications by the researcher in collaboration with MARIA ESTHER ALVAREZ DE LA FUENTE (14)
2024
2019
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Adaptation to syntactic structures in native and nonnative sentence comprehension
Applied Psycholinguistics, Vol. 40, Núm. 1, pp. 3-27
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Bilingual children as interpreters in everyday life: how natural interpreting reinforces minority languages
Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 40, Núm. 4, pp. 338-355
2017
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The acquisition of spanish and english as two first languages through the analysis of natural interpreting in bilingual children
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 30, Núm. 1, pp. 141-164
2016
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The acquisition of grammatical gender in L1 bilingual Spanish
Studies in Bilingualism: Language Acquisition Beyond Parameters, pp. 237-279
2015
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A methodological approach to the analysis of natural interpreting: bilingual acquisition data and the CHAT/CLAN tool
Corpus-based Translation and Interpreting Studies: From description to application (Frank & Timme), pp. 77
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Current Work in Corpus Linguistics: Working with Traditionally- conceived Corpora and Beyond. Selected Papers from the 7th International Conference on Corpus Linguistics (CILC2015)
Procedia: social & behavioral sciences
2008
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La "bici pirata" se convierte en "pirate bike" o en "bike pirate": la composición nominal en datos de adquisición de niños
Estudios de metodología de la lengua inglesa (IV) (Secretariado de Publicaciones), pp. 421-438
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La producción de compuestos nominales en la adquisición del inglés y del español: la transferencia de la direccionalidad
Estudios de desarrollo del lenguaje y educación (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 253-264
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Linguistic theory and bilingual systems: simultaneous and sequential English/Spanish bilingualism
Languages and Cultures in Contrast and Comparison (John Benjamins), pp. 275-297
2007
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Los datos de adquisición bilingüe inglés/español:: separación y mezcla de códigos
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico]
2005
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El "cambio o la alternancia de código" del lenguaje infantil de los bilingües y la activación de los rasgos formales del input lingüístico
Estudios sobre la adquisicion del lenguaje
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Una habilidad de los niños bilingües: acercamiento a la traducción natural
Estudios de metodología de la lengua inglesa (III) (Centro Buendía), pp. 389-402
2004
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Aprendiendo inglés y español: We want to learn jugando
La audiencia imaginaria 3 (Centro Buendía), pp. 101-112