JOSE LUIS
HERNANDEZ HUERTA
PROFESORES TITULARES DE UNIVERSIDAD
Argitalpenak (109) JOSE LUIS HERNANDEZ HUERTA argitalpenak
2024
-
History of Education Meets Digital Humanities: A Field-Specific Finding Aid to Review Past and Present Research
History of Education, Vol. 53, Núm. 5, pp. 893-913
2023
-
International Standing Conference for the History of Education (ISCHE): Networks, internationalisation, and scientific communication
El Futuro del Pasado: revista electrónica de historia, Núm. 14, pp. 643-662
-
La historia de la educación a través de las revistas especializadas: temáticas, producción científica y bibliometría (1961-2022)
Historia Social y de la Educación, Vol. 12, Núm. 1, pp. 85-117
2022
-
Brazilian Influences on Popular Education in Spain: The Hallmarks of Paulo Freire in Enrique de Castro’s Work
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 11, Núm. 2, pp. 246-258
-
Connecting History of Education: Ideas y hechos
Connecting History of Education: Redes globales de comunicación y colaboración científicas (Tirant lo Blanch), pp. 13-20
-
Connecting History of Education: Redes globales de comunicación y colaboración científicas
koord.
Tirant lo Blanch
-
Connecting history of education: redes globales de comunicación y colaboración científicas
koord.
Tirant lo Blanch
-
Espacio, Tiempo y Educación (Spain)
Connecting History of Education: Redes globales de comunicación y colaboración científicas (Tirant lo Blanch), pp. 149-158
-
Espacio, Tiempo y Educación (Spain)
Connecting history of education: redes globales de comunicación y colaboración científicas (Tirant lo Blanch), pp. 149-158
-
Looking in the mirror: the global '68 through the Brazilian daily press
History of Education Review, Vol. 51, Núm. 1, pp. 47-63
-
Redes y espacios de comunicación y colaboración científica para la Historia de la Educación: Consideraciones globales y análisis del caso de España
Connecting History of Education: Redes globales de comunicación y colaboración científicas (Tirant lo Blanch), pp. 21-59
-
Redes y espacios de comunicación y colaboración científica para la Historia de la Educación: consideraciones globales y análisis del caso de España
Connecting history of education: redes globales de comunicación y colaboración científicas (Tirant lo Blanch), pp. 21-59
2021
-
La revista Cabás y la SEPHE como órganos de difusión del conocimiento histórico-educativo
Cabás, Núm. 26, pp. 139-152
2019
-
El mapa internacional de las revistas de historia de la educación
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 71, Núm. 4, pp. 45-64
-
Extensions of schooling environments into the local community, and social construction of democracy in Spain (1931-1939). Contributions made by the Freinet pedagogical movement
Cadernos de História da Educaçao, Vol. 18, Núm. 1, pp. 122-145
-
Other social actors involved in brazil’s «long ’68» in the midst of the violence. Public-sphere representations of the catholic church’s discourse and actions in solidarity with student agitators*
History of Education and Children's Literature, Vol. 14, Núm. 2, pp. 21-53
-
Student movements of the «long 1960s». Steps towards the cultural revolution, social change and political transformation
History of Education and Children's Literature, Vol. 14, Núm. 2, pp. 13-20
-
Uprising! Searching for new subjectivities in the Sixties. Introduction
Espacio, Tiempo y Educación, Vol. 6, Núm. 1, pp. 1-4
-
Ágora-Lab, Nassau –Medio Comunitario de Sociedad Cultura y Educación– y Comunidades Imaginadas
Identidades, Internacionalismo, Pacifismo y Educación: (s. XIX y XX)
2018
-
Globalizing the student rebellion in the long '68
koord.
FahrenHouse Ediciones