Publications (46) DAFNE CALVO MIGUEL publications

filter_list

2024

  1. Capítulo 8. Estrategias periodísticas para la lucha contra la desinformación en campaña electoral

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 24, pp. 141-156

2022

  1. The Mirage of Truth: The Instrumentalization of Fact-Checking to Spread an Ideological Discourse

    Contemporary Politics, Communication, and the Impact on Democracy (IGI Global), pp. 133-151

2021

  1. Binder, Inés y García Gago, Santiago (2020). Politizar la tecnología: Radios comunitarias y derecho a la comunicación en los territorios digitales. Buenos Aires: Jinete Insomne, 208 páginas.

    Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 27, pp. 425-426

  2. Creación, reformulación y difusión del conocimiento en las prácticas diarias de la cultura libre

    Observatorio (OBS*), Vol. 15, Núm. 2, pp. 1-21

  3. Design, Manufacture and Save. Coronavirus Makers During the COVID-19 Crisis in Spain

    Javnost, Vol. 28, Núm. 3, pp. 273-289

  4. Disinformation in facebook ads in the 2019 spanish general election campaigns

    Media and Communication, Vol. 9, Núm. 1, pp. 217-228

  5. El legado de la cultura hacker en los movimientos y medios ciudadanos españoles

    La comunicación desde abajo: Historia, sentidos y prácticas de la comunicación alternativa en España (Gedisa), pp. 133-159

  6. Estrategias periodísticas para la lucha contra la desinformación en campaña electoral

    Redes en campaña: liderazgos y mensajes en las elecciones de 2019 (Comunicación Social), pp. 141-156

  7. Free for all?: Knowledge as a barrier in technopolitical communities in Spain

    Digithum: A relational perspective on culture and society, Núm. 28

  8. Global spaces for local politics: An exploratory analysis of facebook ads in spanish election campaigns

    Social Sciences, Vol. 10, Núm. 7

  9. La campaña subterránea: sesgos informativos y noticias falsas

    Redes en campaña: liderazgos y mensajes en las elecciones de 2019 (Comunicación Social), pp. 105-122

  10. Media crisis and disinformation: the participation of digital newspapers in the dissemination of a denialist hoax

    Profesional de la información, Vol. 30, Núm. 4

  11. Robot strategies for combating disinformation in election campaigns: A fact-checking response from parties and organizations

    Politics of Disinformation: The Influence of Fake News on the Public Sphere (wiley), pp. 132-145

  12. The (in)Visible Barriers to Free Software: Inequalities in Online Communities in Spain

    Studies in Communication Sciences, Vol. 21, Núm. 1, pp. 163-178

  13. Towards a Critical Understanding of Social Networks for the Feminist Movement: Twitter and the Women’s Strike

    Trípodos, Núm. 50, pp. 91-109