VICTOR BENITO
ARIAS GONZALEZ
Researcher in the period 2009-2012
Publications (41) VICTOR BENITO ARIAS GONZALEZ publications
2024
-
A valid and reliable explanatory model of learning processes in heritage education
Heritage Science, Vol. 12, Núm. 1
-
Q-Herilearn: Assessing heritage learning in digital environments. A mixed approach with factor and IRT models
PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 3 March
2021
-
Effects of a teacher training program on the motivation and satisfaction of history secondary students
Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 1, pp. 45-52
-
Quantitative research in education
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 35-51
2020
-
A little garbage in, lots of garbage out: Assessing the impact of careless responding in personality survey data
Behavior Research Methods, Vol. 52, Núm. 6, pp. 2489-2505
-
Estudio e intervención en niños con Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad de educación primaria
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 34, Núm. 95, pp. 247-274
-
Evaluación: psicometría
Manual básico de psiquiatría de la infancia y la adolescencia (Ediciones Universidad de Valladolid (EdUVa)), pp. 95-119
-
Toward a better “person–environment fit” through items calibration of the sis-c
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 10
2019
-
Assessing the Quality of Heritage Education Programs: Construction and Calibration of the Q-Edutage Scale
Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1
-
Exploración de la estructura fenotípica del trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH): subtipos frente a continuo de gravedad
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 27, Núm. 1, pp. 69-85
-
Invariance of parent ratings of attention deficit hyperactivity disorder symptoms for children with and without intellectual disability
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 32, Núm. 2, pp. 288-299
2018
-
Identifying potentially marker symptoms of attention-deficit/hyperactivity disorder
PeerJ, Vol. 2018, Núm. 5
-
La estructura de las actitudes hacia las personas con discapacidad: modelos de redes y modelos estructurales
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 49, Núm. 1, pp. 69-87
-
Mediación entre iguales, competencia social y relaciones interpersonales de los niños con TEA en la escuela
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 32, Núm. 93, pp. 93-110
-
Non-reciprocal Friendships in a School-Age Boy with Autism: The Ties that Build?
Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 48, Núm. 9, pp. 2980-2994
-
Validity Evidence Based on Internal Structure of Scores of the Emotional Quotient Inventory: Youth Version Short (EQ-i: YV-S) in a Chinese Sample
Journal of Psychoeducational Assessment, Vol. 36, Núm. 6, pp. 576-587
2017
-
Escala KidsLife-Down: evaluación de la calidad de vida de niños y adolescentes con síndrome de Down
Instituto Universitario de Integración en la Comunidad
-
The negative wording factor of Core Self-Evaluations Scale (CSES): Methodological artifact, or substantive specific variance?
Personality and Individual Differences, Vol. 109, pp. 28-34
2016
-
A new scale for the measurement of quality of life in children with intellectual disability
Research in Developmental Disabilities, Vol. 53-54, pp. 399-410
-
Entornos comunicativos de aprendizaje: Coordenadas para comprender los procesos de aprendizaje y el CSCL
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 20, Núm. 3, pp. 627-657