Publications (41) VICTOR BENITO ARIAS GONZALEZ publications

2021

  1. Effects of a teacher training program on the motivation and satisfaction of history secondary students

    Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 1, pp. 45-52

  2. Quantitative research in education

    Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 35-51

2020

  1. A little garbage in, lots of garbage out: Assessing the impact of careless responding in personality survey data

    Behavior Research Methods, Vol. 52, Núm. 6, pp. 2489-2505

  2. Estudio e intervención en niños con Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad de educación primaria

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 34, Núm. 95, pp. 247-274

  3. Evaluación: psicometría

    Manual básico de psiquiatría de la infancia y la adolescencia (Ediciones Universidad de Valladolid (EdUVa)), pp. 95-119

  4. Toward a better “person–environment fit” through items calibration of the sis-c

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 10

2019

  1. Assessing the Quality of Heritage Education Programs: Construction and Calibration of the Q-Edutage Scale

    Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1

  2. Exploración de la estructura fenotípica del trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH): subtipos frente a continuo de gravedad

    Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 27, Núm. 1, pp. 69-85

  3. Invariance of parent ratings of attention deficit hyperactivity disorder symptoms for children with and without intellectual disability

    Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 32, Núm. 2, pp. 288-299

2018

  1. Identifying potentially marker symptoms of attention-deficit/hyperactivity disorder

    PeerJ, Vol. 2018, Núm. 5

  2. La estructura de las actitudes hacia las personas con discapacidad: modelos de redes y modelos estructurales

    Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 49, Núm. 1, pp. 69-87

  3. Mediación entre iguales, competencia social y relaciones interpersonales de los niños con TEA en la escuela

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 32, Núm. 93, pp. 93-110

  4. Non-reciprocal Friendships in a School-Age Boy with Autism: The Ties that Build?

    Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 48, Núm. 9, pp. 2980-2994

  5. Validity Evidence Based on Internal Structure of Scores of the Emotional Quotient Inventory: Youth Version Short (EQ-i: YV-S) in a Chinese Sample

    Journal of Psychoeducational Assessment, Vol. 36, Núm. 6, pp. 576-587

2016

  1. A new scale for the measurement of quality of life in children with intellectual disability

    Research in Developmental Disabilities, Vol. 53-54, pp. 399-410

  2. Entornos comunicativos de aprendizaje: Coordenadas para comprender los procesos de aprendizaje y el CSCL

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 20, Núm. 3, pp. 627-657