Articles (16) Publications in which a researcher has participated

2024

  1. Antonio Valleriani y la narratividad pedagógica en el Círculo Educativo de Teramo: Balance histórico-teórico

    Historia y Memoria de la Educación, Núm. 19, pp. 377-400

  2. Ciencia y postmodernidad

    Paradigma: revista universitaria de cultura, Núm. 26, pp. 70-79

  3. Coordination, Convention and the Constitution of Physical Objects

    Journal for General Philosophy of Science

  4. Development of nonliteral interpretations in typically developing Spanish speaking children: light verb constructions and figurative expressions

    Studia Linguistica, Vol. 78, Núm. 1, pp. 8-34

  5. El misticismo fisiológico de George Bataille, o sobre el cumplimiento del espíritu trágico

    Daimon: revista internacional de filosofía, Núm. 91, pp. 23-36

  6. History of Education Meets Digital Humanities: A Field-Specific Finding Aid to Review Past and Present Research

    History of Education

  7. Jámblico y la filosofía como forma de vida

    Anales del seminario de historia de la filosofía, Vol. 41, Vol. 2, pp. 293-301

  8. Kénosis y emancipación en la filosofía de Gianni Vattimo

    Contrastes: revista internacional de filosofía, Vol. 29, Núm. 1, pp. 103-118

  9. Loving God, loving nature?: Intrinsic values, stewardship, and reverence for nature

    Revista de filosofía Aurora, Vol. 36, Núm. 65

  10. Presentación: belleza y naturaleza

    Estudios filosóficos, Vol. 73, Núm. 212, pp. 5-10

  11. Sobre mujeres, naturaleza y animales: entre belleza e infravaloración

    Estudios filosóficos, Vol. 73, Núm. 212, pp. 77-96

  12. Testing the Labeling Effect in Autistic Children

    Journal of Autism and Developmental Disorders

  13. The Inheritance of the Philosophy of Life: An Approximation to Hermeneutics. Dilthey, Heidegger and Gadamer around experience

    Studia Heideggeriana, Vol. 13, pp. 121-143

  14. The State and Legal Otherness

    Revus, Vol. 2024, Núm. 52

  15. Un paseo por la filosofía ambiental: la belleza de la naturaleza como valor ético

    Estudios filosóficos, Vol. 73, Núm. 212, pp. 63-76

  16. University students´ emotions in forced remote education. An exploratory study in Spain and Argentina

    REMIE: Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 14, Núm. 1, pp. 59-78