FAC EDUCACION Y TRABAJO SOCIAL
Centro
Universidad Nacional de Educación a Distancia
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Nacional de Educación a Distancia (22)
2023
-
Identification of interdependent psychosocial variables in the entrepreneurial competence
International Journal for Educational and Vocational Guidance
-
Measuring Changes in Social Skills Throughout an Intervention Program for Children with ASD, Contributions from Polar Coordinate Analysis
Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 53, Núm. 6, pp. 2246-2260
2022
-
A bibliometric analysis of 10 years of research on symptom networks in psychopathology and mental health
Psychiatry Research, Vol. 308
-
Adaptation and validation of the Preferences of Learning Styles (Index of Learning Styles, ILS, 1997) questionnaire to the cultural and cognitive characteristics of Spanish students aged 11-15 years
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 4, pp. 587-599
-
Atención sociosanitaria integrada en tiempos de pandemia: el caso de Palencia (Castilla y León)
Soledad, duelo, dolor y muerte en tiempos de pandemia: una perspectiva desde la profesión (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 313-327
-
Envejecimiento activo desde una perspectiva de género
Revista Iberoamericana de Bioética, Núm. 19
-
PRAUTOCAL corpus: a corpus for the study of Down syndrome prosodic aspects
Language Resources and Evaluation, Vol. 56, Núm. 1, pp. 191-224
2021
-
Globalización, comercio y cooperación para el desarrollo en la Unión Europea
Nuevos caminos del Derecho: del pensamiento jurídico, de los derechos humanos; de la ética, bioética y deontología; algunas propuestas de las ciencias sociales. Estudios en homenaje al profesor Narciso Martínez Morán (Universitas), pp. 1235-1250
-
Mixed methods in education research
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 53-70
-
Motivation and Perceived Learning of Secondary Education History Students. Analysis of a Programme on Initial Teacher Training
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Quantitative research in education
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 35-51
2020
-
Building knowledge in children using mobile devices and visual strategies
Educacao e Sociedade, Vol. 41
-
Discapacidad intelectual y el uso de las tecnologías de la información y comunicación: revisión sistemática
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 177-188
-
La competencia digital en los programas de formación de ocio y tiempo libre para jóvenes
Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 35, pp. 139-153
-
Project-based learning: an analysis of cooperation and evaluation as the axes of its dynamic
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 7, Núm. 1
-
Teaching skills assessment in initial teacher training in physical education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 22, pp. 1-12
2018
-
Los nuevos objetivos de las Naciones Unidas a quince años vista
El cincuentenario de los pactos internacionales de derechos humanos de la ONU: Libro homenaje a la profesora M.ª Esther Martínez Quinteiro (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 673-682
2017
-
Creencias epistémicas sobre la Geografía y la Historia en la formación inicial del profesorado de Educación Infantil y Primaria
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 33, pp. 3-20
-
Derecho medioambiental y desarrollo sostenible
Revista Iberoamericana de Bioética, Núm. 4
-
What do we imagine the campuses of tomorrow will be like? universities’ transition toward sustainability in the light of the transition initiatives
World Sustainability Series (Springer), pp. 193-214