EVA
VICENTE HERNANDEZ
PROFESORES TITULARES DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con EVA VICENTE HERNANDEZ (11)
2023
-
Social and Financial Signalling to Increase Fundraising Revenue in Museums
Journal of Nonprofit and Public Sector Marketing, Vol. 35, Núm. 2, pp. 144-164
2019
-
Does it pay off for museums to foster creativity? The complementary effect of innovative visitor experiences
Journal of Travel and Tourism Marketing, Vol. 36, Núm. 2, pp. 144-158
-
Relationship marketing in museums: influence of managers and mode of governance
Public Management Review, Vol. 21, Núm. 10, pp. 1369-1396
2015
-
Achieving effective visitor orientation in European museums. Innovation versus custodial
Journal of Cultural Heritage, Vol. 16, Núm. 2, pp. 228-235
2012
-
Determinants of brand equity in cultural organizations: The case of an art exhibition
Service Industries Journal, Vol. 32, Núm. 9, pp. 1527-1549
-
Insights into innovation in european museums: The impact of cultural policy and museum characteristics
Public Management Review, Vol. 14, Núm. 5, pp. 649-679
2011
-
How cultural organizations' size and funding influence innovation and performance: The case of museums
Journal of Cultural Economics, Vol. 35, Núm. 4, pp. 247-266
-
Innovación en los museos europeos. El efecto de las políticas públicas y de las características del museo
Economía del patrimonio cultural: actas VII Congreso Internacional AR&PA 2010, Valladolid, 12, 13 y 14 de noviembre de 2010
-
La relación de los Amigos con los museos: ¿inercia o fidelidad?
RdM. Revista de Museología: Publicación científica al servicio de la comunidad museológica, Núm. 51, pp. 6-15
2010
-
Components of art exhibition brand equity for internal and external visitors
Tourism Management, Vol. 31, Núm. 4, pp. 495-504
2008
-
Valor de marca de las entidades culturales: el caso de la exposición Las Edades del Hombre.
XX Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 17-18-19 de septiembre de 2008