ROBERTO
REINOSO TAPIA
PROFESOR CONTRATADO DOCTOR
Publicacions (47) Publicacions de ROBERTO REINOSO TAPIA
2024
-
Enseñando los ecosistemas a través del puzzle como técnica de aprendizaje cooperativo
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Estimating the Competence of Preservice Primary Teachers to Use Inquiry and Their Willingness to Apply It in the Classroom
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 22, Núm. 3, pp. 469-490
-
Evaluación de una App educativa basada en procesos indagatorios
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Flipped learning in a molecular biology course: pre-service teachers’ performance and perceptions
Journal of Turkish Science Education, Vol. 21, Núm. 2, pp. 232-253
-
Influence of controlled environmental conditions in potential salivary ocular pain biomarkers for enhancing the assessment of ocular pain
PloS one, Vol. 19, Núm. 1, pp. e0296764
-
Is It Possible to Apply Inquiry in the First Level of Primary School without Hindering the Acquisition of Scientific Competencies? Perspectives of Pupils and Their Pre-Service Teacher
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1
2023
-
Overcoming plant blindness: are the future teachers ready?
Journal of Biological Education
-
Plant awareness disparity among students of different educational levels in Spain
European Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 11, Núm. 2, pp. 234-248
-
Teaching digestive system: Spanish pre-service teacher’s learning difficulties and alternative conceptions
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 19, Núm. 4
2022
-
Conjunctival Intraepithelial Lymphocytes, Lacrimal Cytokines and Ocular Commensal Microbiota: Analysis of the Three Main Players in Allergic Conjunctivitis
Frontiers in Immunology, Vol. 13
-
Spanish secondary school teachers' digital competence in COVID-19 time
Investigacoes em Ensino de Ciencias, Vol. 27, Núm. 3, pp. 59-77
2021
-
Effect of flipped teaching on the performance and perceptions of pre-service teachers on a biology course
Information and Learning Science, Vol. 122, Núm. 1-2, pp. 82-102
-
Epithelial component and intraepithelial lymphocytes of conjunctiva-associated lymphoid tissue in healthy children
Histology and Histopathology, Vol. 36, Núm. 12, pp. 1273-1283
-
Flipped classroom for teaching digestive system to high school students: performance, perception and inquiry competence level
JOTSE, Vol. 11, Núm. 1, pp. 194-209
-
Implementación de un modelo “flipped classroom”sobre fisiopatología humana en bachillerato
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Prospective primary teachers’ views on the nature of science
JOTSE, Vol. 11, Núm. 2, pp. 403-418
-
Resultados preliminares de los maestros en formación sobre su percepción de la indagación como método para la enseñanza y aprendizaje de contenidos científicos
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
2020
-
Estrategias conjuntas de enseñanza de contenidos disciplinares y didácticos relacionados con los ecosistemas para maestros en formación
Innovación Docente e Investigación en Educación: avanzando en el proceso de enseñanza-aprendizaje (Dykinson), pp. 583-594
-
Estrategias conjuntas de enseñanza de contenidos disciplinares y didácticos relacionados con los ecosistemas para maestros en formación
Actas del II Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: avanzando en las Áreas de Conocimiento: 11, 12 y 13 de noviembre de 2020
-
Evaluation of potential pain biomarkers in saliva and pain perception after corneal advanced surface ablation surgery
Clinical Ophthalmology, Vol. 14, pp. 613-623