Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Autónoma de Madrid (40)

2023

  1. Academic engagement: assessment, conditions, and effects—a study in higher education from the perspective of the person-situation interaction

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 2, pp. 631-655

  2. After-school sports programmes and social inclusion processes in culturally diverse contexts: Results of an international multicase study

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  3. Analysis of competences development in online and face-to-face teaching modalities through a formative assessment experience

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 52-70

  4. Are educational robots any good for communicative English learning for primary school students?

    Texto Livre, Vol. 16

  5. Can the use patterns of social networks in university students predict the utility perceived in digital educational resources?

    Interactive Learning Environments, Vol. 31, Núm. 3, pp. 1279-1292

  6. Correction to: Academic engagement: assessment, conditions, and effects—a study in higher education from the perspective of the person-situation interaction (European Journal of Psychology of Education, (2023), 38, 2, (631-655), 10.1007/s10212-022-00621-0)

    European Journal of Psychology of Education

  7. Digital Transformation Training and Digital Inclusion in Costa Rica

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 149-166

  8. La Inclusión de Proyectos de Innovación Educativa con base TIC en los centros de Educación Primaria, y su Impacto en el Rendimiento Académico del Alumnado

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 26, Núm. 1, pp. 41-53

  9. La profesionalización docente según la OCDE: retos, oportunidades y lecciones aprendidas

    Discursos supranacionales y estudios comparados sobre la profesionalización docente (Dykinson), pp. 42-64

2022

  1. An Analysis of the Variables Influencing the Selection of Active Methodologies

    Contemporary Educational Technology, Vol. 14, Núm. 4

  2. Análisis de la carga de trabajo en un sistema de evaluación formativa

    Libro de Actas del 2.º Congreso Caribeño de Investigación Educativa: Nuevos paradigmas y experiencias emergentes

  3. Análisis de las experiencias de los docentes con los espacios virtuales de aprendizaje: el caso de la Universidad Internacional del Ecuador UIDE: El caso de la Universidad Internacional del Ecuador UIDE

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 2, pp. 113-127

  4. Competetencia mediática y educomunicación para la era de la posverdad

    Procesos de enseñanza y aprendizaje en contextos sociales y educativos (Dykinson), pp. 103-111

  5. Estado de la investigación en torno a la competencia digital docente en España

    La tecnología educativa como eje vertebrador de la innovación (Octaedro), pp. 317-326

  6. La competencia mediática del alumnado universitario para crear contenidos digitales

    Innoeduca: international journal of technology and educational innovation, Vol. 8, Núm. 2, pp. 69-82

  7. Propuesta de recuento y representación gráfica de datos

    I Congreso Internacional de Investigación, Transferencia e Innovación en Educación: Libro de actas

2021

  1. Desarrollo de competencias en docencia online y semipresencial en la formación en fundamentos en educación física

    Journal of Supranational Policies of Education (JOSPOE), Núm. 14, pp. 57-70

  2. Quality systems for a responsible management in the university: Measuring the performance of teaching staff

    Sustainable and Responsible Entrepreneurship and Key Drivers of Performance (IGI Global), pp. 102-124