FAC EDUCACION SG
Centro
Universidad Autónoma de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Autónoma de Madrid (38)
2024
-
How to learn and teach a foreign language through computational thinking: Suggestions based on a systematic review
Thinking Skills and Creativity, Vol. 52
-
La inteligencia artificial en el desarrollo de videojuegos educativos y formativos
Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 927-938
2023
-
Academic engagement: assessment, conditions, and effects—a study in higher education from the perspective of the person-situation interaction
European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 2, pp. 631-655
-
After-school sports programmes and social inclusion processes in culturally diverse contexts: Results of an international multicase study
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Are educational robots any good for communicative English learning for primary school students?
Texto Livre, Vol. 16
-
Can the use patterns of social networks in university students predict the utility perceived in digital educational resources?
Interactive Learning Environments, Vol. 31, Núm. 3, pp. 1279-1292
-
Correction to: Academic engagement: assessment, conditions, and effects—a study in higher education from the perspective of the person-situation interaction (European Journal of Psychology of Education, (2023), 38, 2, (631-655), 10.1007/s10212-022-00621-0)
European Journal of Psychology of Education
-
Digital Transformation Training and Digital Inclusion in Costa Rica
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 149-166
-
La Inclusión de Proyectos de Innovación Educativa con base TIC en los centros de Educación Primaria, y su Impacto en el Rendimiento Académico del Alumnado
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 26, Núm. 1, pp. 41-53
-
La profesionalización docente según la OCDE: retos, oportunidades y lecciones aprendidas
Discursos supranacionales y estudios comparados sobre la profesionalización docente (Dykinson), pp. 42-64
2022
-
An Analysis of the Variables Influencing the Selection of Active Methodologies
Contemporary Educational Technology, Vol. 14, Núm. 4
-
Análisis de las experiencias de los docentes con los espacios virtuales de aprendizaje: el caso de la Universidad Internacional del Ecuador UIDE: El caso de la Universidad Internacional del Ecuador UIDE
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 2, pp. 113-127
-
Competetencia mediática y educomunicación para la era de la posverdad
Procesos de enseñanza y aprendizaje en contextos sociales y educativos (Dykinson), pp. 103-111
-
Estado de la investigación en torno a la competencia digital docente en España
La tecnología educativa como eje vertebrador de la innovación (Octaedro), pp. 317-326
-
La competencia mediática del alumnado universitario para crear contenidos digitales
Innoeduca: international journal of technology and educational innovation, Vol. 8, Núm. 2, pp. 69-82
-
Labour markets, families and public policies shaping gender relations and parenting: Introduction to the Special Issue
Journal of Family Research, Vol. 34, Núm. 3, pp. 847-863
-
Propuesta de recuento y representación gráfica de datos
I Congreso Internacional de Investigación, Transferencia e Innovación en Educación: Libro de actas
2021
-
Quality systems for a responsible management in the university: Measuring the performance of teaching staff
Sustainable and Responsible Entrepreneurship and Key Drivers of Performance (IGI Global), pp. 102-124
-
What are the factors that influence the use of social networks as a means to serve pedagogy?
Texto Livre, Vol. 14, Núm. 1
2020
-
La gamificación como herramienta motivacional para fomentar una actividad física saludable: ejemplificación de una propuesta en educación física
EmásF: revista digital de educación física, Núm. 64, pp. 30-45