Publications (56) JAVIER RODRIGUEZ PINTO publications

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2025

  1. Computer-vision-based industrial algorithm for detecting fruit and vegetable dimensions and positioning

    The 19th International Conference on Soft Computing Models in Industrial and Environmental Applications SOCO 2024: Salamanca, Spain, October 9-11, 2024. Proceedings, Volume 2 (Springer International Publishing AG), pp. 93-106

  2. Decisiones de marca en la empresa familiar

    Fundamentos de la empresa familiar (Aranzadi La Ley), pp. 357-374

2023

  1. How to build a brand-oriented family firm: The impact of socioemotional wealth (SEW) dimensions

    Journal of Business Research, Vol. 163

  2. Minimizing the negative impact of brand deletion

    Marketing Intelligence and Planning, Vol. 41, Núm. 6, pp. 690-706

2022

  1. Brand deletion decisions: Workers count too

    AEMARK 2022: Actas del 33 Congreso Internacional de Marketing (Valencia, 7-9 de septiembre de 2022)

2021

  1. Benefits from the standardisation of the complaint management system

    Total Quality Management and Business Excellence, Vol. 32, Núm. 7-8, pp. 737-757

  2. Brand deletion implementation: The effect on performance of context and process factors

    European Management Journal, Vol. 39, Núm. 1, pp. 147-161

  3. Organizational antecedents to designing a comprehensive complaint management system

    Journal of Management and Organization, Vol. 27, Núm. 3, pp. 481-506

2020

  1. Do proactive and reactive causes to delete a brand impact deletion success? The role of brand orientation

    Journal of Brand Management, Vol. 27, Núm. 2, pp. 211-226

  2. La gestión de las quejas, clave fundamental para mejorar la experiencia de usuario

    Investigación y marketing, Núm. 146, pp. 14-19

  3. ¿Por qué externalizar la atención al cliente?

    Harvard Deusto Márketing y Ventas, Núm. 162, pp. 38-43

2019

  1. Brand deletion strategy: a configuration approach

    AEMARK 2019: Actas del XXXI Congreso Internacional de Marketing (Cáceres, 11-13 de septiembre de 2019)

  2. Corrigendum to: “Latent communities of digital publications: The role of editors, followersand advertisers” [Telematics and Informatics35(5)(2018)1176-118](S0736585317307906)(10.1016/j.tele.2018.02.001)

    Telematics and Informatics

  3. Influencia de los canales de gestión de quejas en la utilización del enfoque mecanicista

    AEMARK 2019: Actas del XXXI Congreso Internacional de Marketing (Cáceres, 11-13 de septiembre de 2019)

2018

  1. Brand deletion: how the decision-making approach affects deletion success

    Business Research Quarterly, Vol. 21, Núm. 2, pp. 69-83

  2. La función de recursos humanos en la gestión de reclamaciones y quejas en empresas manufactureras

    Nuevos horizontes del marketing y de la distribución comercial (KRK), pp. 335-354

  3. Latent communities of digital publications: The role of editors, followers, and advertisers

    Telematics and Informatics, Vol. 35, Núm. 5, pp. 1176-1189

2017

  1. Desarrollo de estrategias y retos de una empresa ‘born global’

    Harvard Deusto Márketing y Ventas, Núm. 142, pp. 56-64

  2. Ejecución de la eliminación de una marca: efectos de la descentralización, el consenso, la formalización y la comunicación

    Marketing insights: la respuesta del comercio a las tendencias del comportamiento social del consumidor (Oviedo : Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial, D.L. 2017), pp. 73-100

  3. Language tourism destinations: a case study of motivations, perceived value and tourists’ expenditure

    Journal of Cultural Economics, Vol. 41, Núm. 2, pp. 155-172