JAVIER
RODRIGUEZ PINTO
PROFESOR CONTRATADO DOCTOR
Publications (50) Publications de JAVIER RODRIGUEZ PINTO
2023
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How to build a brand-oriented family firm: The impact of socioemotional wealth (SEW) dimensions
Journal of Business Research, Vol. 163
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Minimizing the negative impact of brand deletion
Marketing Intelligence and Planning, Vol. 41, Núm. 6, pp. 690-706
2021
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Benefits from the standardisation of the complaint management system
Total Quality Management and Business Excellence, Vol. 32, Núm. 7-8, pp. 737-757
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Brand deletion implementation: The effect on performance of context and process factors
European Management Journal, Vol. 39, Núm. 1, pp. 147-161
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Organizational antecedents to designing a comprehensive complaint management system
Journal of Management and Organization, Vol. 27, Núm. 3, pp. 481-506
2020
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Do proactive and reactive causes to delete a brand impact deletion success? The role of brand orientation
Journal of Brand Management, Vol. 27, Núm. 2, pp. 211-226
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¿Por qué externalizar la atención al cliente?
Harvard Deusto Márketing y Ventas, Núm. 162, pp. 38-43
2019
2018
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Brand deletion: how the decision-making approach affects deletion success
Business Research Quarterly, Vol. 21, Núm. 2, pp. 69-83
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La función de recursos humanos en la gestión de reclamaciones y quejas en empresas manufactureras
Nuevos horizontes del marketing y de la distribución comercial (KRK), pp. 335-354
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Latent communities of digital publications: The role of editors, followers, and advertisers
Telematics and Informatics, Vol. 35, Núm. 5, pp. 1176-1189
2017
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Desarrollo de estrategias y retos de una empresa ‘born global’
Harvard Deusto Márketing y Ventas, Núm. 142, pp. 56-64
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Ejecución de la eliminación de una marca: efectos de la descentralización, el consenso, la formalización y la comunicación
Marketing insights: la respuesta del comercio a las tendencias del comportamiento social del consumidor (Oviedo : Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial, D.L. 2017), pp. 73-100
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Language tourism destinations: a case study of motivations, perceived value and tourists’ expenditure
Journal of Cultural Economics, Vol. 41, Núm. 2, pp. 155-172
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Pleasure in the use of new technologies: The case of e-book readers
Online Information Review, Vol. 41, Núm. 2, pp. 219-234
2016
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Cuando eliminar una marca es una decisión acertada
Harvard Deusto Márketing y Ventas, Núm. 139, pp. 44-52
2014
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Technological and ethical antecedents of e-book piracy and price acceptance: Evidence from the Spanish case
Electronic Library, Vol. 32, Núm. 4, pp. 542-566
2013
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Novedad, calidad, velocidad y orden de entrada en el mercado. Sinergias y "trade-offs" en el lanzamiento de nuevos productos
Revista española de investigación de marketing, Vol. 17, Núm. 2, pp. 53-78
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The persuasion context and results in online opinion seeking: Effects of message and source-the moderating role of network managers
Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, Vol. 16, Núm. 11, pp. 828-835
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Usefulness, enjoyment, and self-image congruence: The adoption of e-book readers
Psychology and Marketing, Vol. 30, Núm. 4, pp. 372-384