FACULTAD EDUCACION SEGOVIA
Center
Melchor
Gómez García
Publications by the researcher in collaboration with Melchor Gómez García (16)
2024
-
La inteligencia artificial en el desarrollo de videojuegos educativos y formativos
Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 927-938
2023
-
Can the use patterns of social networks in university students predict the utility perceived in digital educational resources?
Interactive Learning Environments, Vol. 31, Núm. 3, pp. 1279-1292
-
Digital Transformation Training and Digital Inclusion in Costa Rica
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 149-166
2022
-
An Analysis of the Variables Influencing the Selection of Active Methodologies
Contemporary Educational Technology, Vol. 14, Núm. 4
-
Análisis de las experiencias de los docentes con los espacios virtuales de aprendizaje: el caso de la Universidad Internacional del Ecuador UIDE: El caso de la Universidad Internacional del Ecuador UIDE
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 2, pp. 113-127
-
Competetencia mediática y educomunicación para la era de la posverdad
Procesos de enseñanza y aprendizaje en contextos sociales y educativos (Dykinson), pp. 103-111
-
La competencia mediática del alumnado universitario para crear contenidos digitales
Innoeduca: international journal of technology and educational innovation, Vol. 8, Núm. 2, pp. 69-82
2021
-
Diseño y uso de vídeos digitales interactivos 360 en educación
Educar y formar a la generación Z: experiencias derivadas de la investigación (Octaedro), pp. 179-190
-
Educación a distancia en tiempo de pandemia en Paraguay
Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa, Núm. 76, pp. 181-196
-
Matriz para el diseño de experiencias de aprendizaje en entornos digitales en línea
Procesos de enseñanza-aprendizaje innovadores mediados por tecnología (Octaedro), pp. 113-124
-
Quality systems for a responsible management in the university: Measuring the performance of teaching staff
Sustainable and Responsible Entrepreneurship and Key Drivers of Performance (IGI Global), pp. 102-124
-
What are the factors that influence the use of social networks as a means to serve pedagogy?
Texto Livre, Vol. 14, Núm. 1
2020
-
Diseño de experiencias de aprendizaje en entornos digitales en línea
La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 1421-1424
-
University students’ perception of the usefulness of the flipped classroom methodology
Education Sciences, Vol. 10, Núm. 10, pp. 1-19
-
Using mobile devices for educational purposes in compulsory secondary education to improve student's learning achievements
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 9
2019
-
Analysis of the use of ICT in compulsory bilingual secondary education in andalusia public schools. Case study
Advances in Intelligent Systems and Computing