Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la Matemática
Saila
Universidad Autónoma de Madrid
Madrid, EspañaUniversidad Autónoma de Madrid-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (23)
2024
-
How to learn and teach a foreign language through computational thinking: Suggestions based on a systematic review
Thinking Skills and Creativity, Vol. 52
-
La inteligencia artificial en el desarrollo de videojuegos educativos y formativos
Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 927-938
2023
-
Are educational robots any good for communicative English learning for primary school students?
Texto Livre, Vol. 16
-
Can the use patterns of social networks in university students predict the utility perceived in digital educational resources?
Interactive Learning Environments, Vol. 31, Núm. 3, pp. 1279-1292
-
Digital Transformation Training and Digital Inclusion in Costa Rica
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 149-166
-
La Inclusión de Proyectos de Innovación Educativa con base TIC en los centros de Educación Primaria, y su Impacto en el Rendimiento Académico del Alumnado
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 26, Núm. 1, pp. 41-53
2022
-
An Analysis of the Variables Influencing the Selection of Active Methodologies
Contemporary Educational Technology, Vol. 14, Núm. 4
-
Análisis de las experiencias de los docentes con los espacios virtuales de aprendizaje: el caso de la Universidad Internacional del Ecuador UIDE: El caso de la Universidad Internacional del Ecuador UIDE
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 2, pp. 113-127
-
Competetencia mediática y educomunicación para la era de la posverdad
Procesos de enseñanza y aprendizaje en contextos sociales y educativos (Dykinson), pp. 103-111
-
Estado de la investigación en torno a la competencia digital docente en España
La tecnología educativa como eje vertebrador de la innovación (Octaedro), pp. 317-326
-
La competencia mediática del alumnado universitario para crear contenidos digitales
Innoeduca: international journal of technology and educational innovation, Vol. 8, Núm. 2, pp. 69-82
-
Propuesta de recuento y representación gráfica de datos
I Congreso Internacional de Investigación, Transferencia e Innovación en Educación: Libro de actas
2021
-
Quality systems for a responsible management in the university: Measuring the performance of teaching staff
Sustainable and Responsible Entrepreneurship and Key Drivers of Performance (IGI Global), pp. 102-124
-
What are the factors that influence the use of social networks as a means to serve pedagogy?
Texto Livre, Vol. 14, Núm. 1
2020
-
La realidad de la brecha de conectividad en el ámbito educativo español: análisis de la situación actual
Innoeduca: international journal of technology and educational innovation, Vol. 6, Núm. 1, pp. 56-65
-
University students’ perception of the usefulness of the flipped classroom methodology
Education Sciences, Vol. 10, Núm. 10, pp. 1-19
-
Using mobile devices for educational purposes in compulsory secondary education to improve student's learning achievements
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 9
-
What factors determine the value of an online teacher education experience from a teacher’s perspective?
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 19, pp. 1-16
2019
-
Analysis of the use of ICT in compulsory bilingual secondary education in andalusia public schools. Case study
Advances in Intelligent Systems and Computing
-
La democratización del acceso a una educación digital de calidad, el proyecto VETIVER
Avances en recursos TIC e innovación educativa (Dykinson), pp. 8-17