Departamento
Pedagogía
Publicaciones (20) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Aportación de la mujer rural emprendedora a la economía: dos estudios de caso en el sur de Jalisco, México
Revista de estudios de género: La ventana, Vol. 7, Núm. 59, pp. 322-355
-
Application of the Delphi technique to a questionnaire on out-of-classroom training in initial teacher education
Journal of Adventure Education and Outdoor Learning
-
Asociación del acoso escolar y el autoconcepto físico en la transición de primaria a secundaria
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 52, pp. 178-184
-
Critical incidents as a strategy to enhance student teachers’ reflection about practice through immersive learning
Reflective Practice, Vol. 25, Núm. 3, pp. 406-425
-
El desarrollo atípico del lenguaje en niños con discapacidad auditiva. ¿Posible TDL?
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 44, Núm. 1
-
Estudio bibliométrico sobre la Educación de Calidad
Revista de educación, Núm. 404, pp. 139-168
-
Evaluación final y calificación de los Trabajos Fin de Estudios en la Formación del Profesorado de Educación Física: percepciones de los estudiantes
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 791-799
-
Global Education and Critical Thinking: A Necessary Symbiosis to Educate for Critical Global Citizenship
Open Education Studies, Vol. 6, Núm. 1
-
Identifying beliefs about the gender gap in engineering professions among university students using community detection algorithms and statistical analysis
Computer Applications in Engineering Education
-
La perspectiva europea de formación de profesores: Lo nacional vs. lo europeo
Revista española de educación comparada, Núm. 44, pp. 184-204
-
Mathematic skills in low birth weight or preterm birth: A meta-analysis
Educational Research Review, Vol. 43
-
Millennials vs Centennials: ¿Diferentes formas de aprender?
Pixel-Bit: Revista de medios y educación, Núm. 70, pp. 181-193
-
Racionalidades culturales de la profesión docente: un estudio de caso en la formación del profesorado europeo
Revista española de educación comparada, Núm. 44, pp. 205-235
-
Reading abilities in preterm children: a systematic review and meta-analysis
Cognitive Processing
-
Reliability, Knowledge Translation, and Implementability of the Spanish Version of the Hammersmith Infant Neurological Examination
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 3
-
THEATRE AS EDUCATIONAL INNOVATION IN THE CHILEAN SCHOOL: A CASE STUDY
Praksis, Vol. 21, Núm. 1, pp. 286-315
-
The Impact of COVID-19 on Children with Language Developmental Difficulties
International Journal of Diversity in Education, Vol. 24, Núm. 1, pp. 113-133
-
Transhumanism, Society and Education: An Edusemiotic Approach
Studies in Philosophy and Education
-
University students' perceptions of teaching during lockdown period in Spain: a qualitative study
Journal of Applied Research in Higher Education, Vol. 16, Núm. 1, pp. 1-17
-
“It is necessary for women to be self-conscious.” An analysis of the rationalist ideology on women from the Boletín de la Escuela Moderna (1901-1909)
Cuadernos de Historia, Vol. 60, pp. 91-120