Publicaciones (41) Publicaciones de MARIA SOL VELASCO SACRISTAN

2012

  1. Translating metaphor in business/economics dictionary articles: What the theory says and what lexicographers should do

    Metaphor and Mills: Figurative Language in Business and Economics (De Gruyter Mouton), pp. 155-174

2010

  1. Interacción entre metáfora y metonimia en el discurso publicitario

    Modos y formas de la comunicación humana

  2. Metonymic grounding of ideological metaphors: Evidence from advertising gender metaphors

    Journal of Pragmatics, Vol. 42, Núm. 1, pp. 64-96

  3. Revitalización de la traducción en la didáctica del inglés profesional y académico

    Estudios de metodología de la lengua inglesa (V) (Centro Buendía), pp. 371-378

  4. ¿Es posible traducir la metáfora en el discurso publicitario?

    Sistemas lingüísticos y perspectiva cognitiva (Tirant lo Blanch), pp. 17-34

2009

  1. A translation approach to metaphor teaching in the LSP classroom: Sample exercises from a Business English syllabus

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 17, pp. 83-98

  2. Overtness-covertness in advertising gender metaphors

    Journal of English Studies, Núm. 7, pp. 111-148

  3. Persuasive nature of image schematic devices in advertising: their use for introducing sexisms

    Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 22, pp. 239-270

  4. Pragmatics and ESP Teaching: Politeness in English-Spanish Business Correspondence

    Pragmatics Applied to Language Teaching and Learning (Cambridge Scholars Publishing), pp. 321-336

2008

  1. Factores que inciden en el trasvase interlingüístico de la metáfora en el discurso publicitario

    Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 9, pp. 221-240

  2. Hacia una superación del sexismo semiótico en el discurso publicitario

    Discurso y sociedad II: nuevas contribuciones al estudio de la lengua en contexto social

  3. Metodología didáctica del IPA: anisomorfismos interlingüísticos de la cortesía comunicativa en la correspondencia comercial inglés-español

    Estudios de metodología de la lengua inglesa (IV) (Secretariado de Publicaciones), pp. 357-368

2006

  1. Caracterización del eslogan publicitario de British Cosmopolitan

    Estudios de filología moderna, Núm. 5, pp. 7-26

  2. Olfactory and olfactory-mixed metaphors in print ads of perfume

    Annual Review of Cognitive Linguistics, Vol. 4, Núm. 1, pp. 217-252

  3. Olfactory and olfactory-mixed metaphors in print ads of perfume

    Review of cognitive linguistics, Núm. 4, pp. 217-252

  4. On Advertising English and ESP: the British Cosmopolitan ad as an example of "specialised" text

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 12, pp. 65-88

  5. Relevancia, género y traducción: el traductor como organizador textual

    Lengua y sociedad : linguística aplicada en la era global y multicultural (Servicio de Publicaciones = Servizo de Publicacións), pp. 157-172