MARIA SOL
VELASCO SACRISTAN
PROFESORES TITULARES DE UNIVERSIDAD
Publications (41) MARIA SOL VELASCO SACRISTAN publications
2015
-
Current Work in Corpus Linguistics: Working with Traditionally- conceived Corpora and Beyond. Selected Papers from the 7th International Conference on Corpus Linguistics (CILC2015)
coord.
Procedia: social & behavioral sciences
-
La lexicografía de internet: trabajando en la nube con productos lexicográficos de la economía basada en el conocimiento
E-Aesla, Núm. 1
2013
-
From theory to practice: The selection of Spanish lemmas in the Accounting Dictionaries
Fachsprache, Vol. 35, Núm. 1-2, pp. 25-42
2012
-
Translating metaphor in business/economics dictionary articles: What the theory says and what lexicographers should do
Metaphor and Mills: Figurative Language in Business and Economics (De Gruyter Mouton), pp. 155-174
2010
-
Interacción entre metáfora y metonimia en el discurso publicitario
Modos y formas de la comunicación humana
-
Metonymic grounding of ideological metaphors: Evidence from advertising gender metaphors
Journal of Pragmatics, Vol. 42, Núm. 1, pp. 64-96
-
Revitalización de la traducción en la didáctica del inglés profesional y académico
Estudios de metodología de la lengua inglesa (V) (Centro Buendía), pp. 371-378
-
¿Es posible traducir la metáfora en el discurso publicitario?
Sistemas lingüísticos y perspectiva cognitiva (Tirant lo Blanch), pp. 17-34
2009
-
A translation approach to metaphor teaching in the LSP classroom: Sample exercises from a Business English syllabus
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 17, pp. 83-98
-
Overtness-covertness in advertising gender metaphors
Journal of English Studies, Núm. 7, pp. 111-148
-
Persuasive nature of image schematic devices in advertising: their use for introducing sexisms
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 22, pp. 239-270
-
Pragmatics and ESP Teaching: Politeness in English-Spanish Business Correspondence
Pragmatics Applied to Language Teaching and Learning (Cambridge Scholars Publishing), pp. 321-336
2008
-
Factores que inciden en el trasvase interlingüístico de la metáfora en el discurso publicitario
Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 9, pp. 221-240
-
Hacia una superación del sexismo semiótico en el discurso publicitario
Discurso y sociedad II: nuevas contribuciones al estudio de la lengua en contexto social
-
Metodología didáctica del IPA: anisomorfismos interlingüísticos de la cortesía comunicativa en la correspondencia comercial inglés-español
Estudios de metodología de la lengua inglesa (IV) (Secretariado de Publicaciones), pp. 357-368
2006
-
Caracterización del eslogan publicitario de British Cosmopolitan
Estudios de filología moderna, Núm. 5, pp. 7-26
-
Olfactory and olfactory-mixed metaphors in print ads of perfume
Review of cognitive linguistics, Núm. 4, pp. 217-252
-
Olfactory and olfactory-mixed metaphors in print ads of perfume
Annual Review of Cognitive Linguistics, Vol. 4, Núm. 1, pp. 217-252
-
On Advertising English and ESP: the British Cosmopolitan ad as an example of "specialised" text
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 12, pp. 65-88
-
Relevancia, género y traducción: el traductor como organizador textual
Lengua y sociedad : linguística aplicada en la era global y multicultural (Servicio de Publicaciones = Servizo de Publicacións), pp. 157-172