
ALBA
AYUSO LANCHARES
PROFESOR AYUDANTE DOCTOR
Publicacions (37) Publicacions de ALBA AYUSO LANCHARES Mostra dades de recerca referenciades.
2025
-
Assessing childhood impact: Virtual and in-person counseling for children's language development challenges
Research in Developmental Disabilities, Vol. 158
-
Psychometric properties of the Spanish version of the Mental Health Literacy questionnaire (MHLq-E)
Current Psychology
2024
-
Aplicación de pruebas lingüísticas en la formación universitaria. Evaluación de un proceso formativo
Revista Iberoamericana de Educación, Vol. 95, Núm. 1, pp. 143-159
-
Face-to-face and virtual vocabulary learning for individuals with intellectual disabilities
International Journal of Developmental Disabilities
-
Identifying beliefs about the gender gap in engineering professions among university students using community detection algorithms and statistical analysis
Computer Applications in Engineering Education, Vol. 32, Núm. 4
-
Machine learning and natural language processing to assess the emotional impact of influencers’ mental health content on Instagram
PeerJ Computer Science, Vol. 10
-
Psychometric properties of the Spanish student version of Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ-Spa) in a sample of adolescents
European Journal of Special Needs Education
-
The Impact of COVID-19 on Children with Language Developmental Difficulties
International Journal of Diversity in Education, Vol. 24, Núm. 1, pp. 113-133
-
Witnessing and Experiencing Discrimination: A Study in Spanish Adolescents
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 12
2023
-
Analysis of Gender and STEM in Secondary School Students
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 387-396
-
Analysis of barriers, supports and gender gap in the choice of STEM studies in secondary education
International Journal of Technology and Design Education, Vol. 33, Núm. 4, pp. 1471-1498
-
De la teoría a la práctica real. Aplicación de pruebas del lenguaje escrito por estudiantes universitarios
Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 955-964
-
Estudio longitudinal del lenguaje en niños con sordera bilateral
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1
-
La discriminación auditiva en niños con discapacidad auditiva y normoyentes
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1
-
Relación entre discurso desorganizado, funciones cognitivas y funcionamiento social en personas con esquizofrenia
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 31, Núm. 1, pp. 165-178
-
Trastorno del lenguaje y vocabulario receptivo en pacientes con esquizofrenia de edad avanzada
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1, pp. 300
2022
-
Análisis comparativo del vocabulario de niños en edad infantil con y sin retraso del lenguaje
CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas
-
Análisis de la aplicación presencial y online de la lectura dialógica en personas con discapacidad intelectual y recomendaciones para llevarla a cabo
Aula abierta, Vol. 51, Núm. 4, pp. 375-383
-
Aplicación de un programa de estimulación lingüística en niños/as con retraso del lenguaje o trastorno del desarrollo del lenguaje
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 33, Núm. 3, pp. 22-39
-
Aprendizaje presencial de la asignatura “Introducción a la lengua de señas española” por alumnos confinados por COVID-19
Covid-19, multiverso de disciplinas. Una mirada desde la salud, la educación y la comunicación (Dykinson), pp. 333-349