Departamento
Psicología
Publicaciones (98) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
#EspañaInvadida. Disinformation and hate speech towards refugees on Twitter: A challenge for critical thinking
El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 3
-
A cross-sectional study of suicidal ideation and behaviour, depression, anxiety and stress in a Spanish sample. Mental health in young people after the Covid-19 pandemic
Mortality
-
Academic engagement: assessment, conditions, and effects—a study in higher education from the perspective of the person-situation interaction
European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 2, pp. 631-655
-
Activation Capacity of the Intrinsic Musculature of the Foot in Handball Athletes with Chronic Ankle Instability
Biomedicines, Vol. 11, Núm. 8
-
Adaptación de una escala de Habilidades Socioemocionales para profesorado de Educación Infantil, Primaria y Secundaria
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 26, Núm. 2, pp. 87-101
-
Analyzing the meaning of social images during pandemic lockdown
Social Semiotics
-
Aplicación y retos de la tecnología de movimiento ocular en Educación Superior
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 76, pp. 35-46
-
Aprendizaje-servicio como herramienta de innovación social para crear aulas emprendedoras y sostenibles: CREApS
Persona, empresa, sociedad y emprendimiento en el contexto de los ODS (Dykinson), pp. 538-542
-
Aproximación a la comunicación referencial de niñas y adolescentes con trastornos del espectro autista
Psicología siglo XXI: una mirada amplia e integradora. Volumen 3 (Dykinson), pp. 392-404
-
Assessing individual differences in the way people deal with ridicule and being laughed at: The Spanish form of the PhoPhiKat-45
Current Psychology, Vol. 42, Núm. 19, pp. 16287-16303
-
Assessment and Quantification of the Core Muscles in Individuals with and without Achilles Tendon Pathology by Ultrasound Imaging
Advances in Medical Imaging, Detection, and Diagnosis (Jenny Stanford Publishing), pp. 747-754
-
COVID-19 in School Teachers: Job Satisfaction and Burnout through the Job Demands Control Model
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 1
-
Calidad de vida en menores con enfermedades raras. Un meta-análisis de las dimensiones física, mental y emocional
De cuerpos y almas: Estudios culturales (Juan Romay Coca), pp. 175-193
-
Can we influence the neurological development and hair cortisol concentration of offspring by reducing the stress of the mother during pregnancy? A randomized controlled trial
Stress and Health, Vol. 39, Núm. 4, pp. 753-765
-
Capacidad predictiva de variables asociadas al funcionamiento ejecutivo en el perfil estudiantil: aportaciones a la neurociencia educativa
Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 2, pp. 301-312
-
Caregiver Experiences With Oral Bilingualism in Children Who Are Deaf and Hard of Hearing in the United States: Impact on Child Language Proficiency
Language, Speech, and Hearing Services in Schools, Vol. 54, Núm. 1, pp. 224-240
-
Classroom interaction and metacognition by ‘enculturation’ of thinking in early education
International Journal of Early Years Education
-
Claves para optimizar el trabajo con grupos familiares
Acercamiento al trabajo en grupo: conceptos, procesos y experiencias (Pirámide), pp. 167-172
-
Computational mechanisms underpinning greater exploratory behaviour in excess weight relative to healthy weight adolescents
Appetite, Vol. 183
-
Correction to: Academic engagement: assessment, conditions, and effects—a study in higher education from the perspective of the person-situation interaction (European Journal of Psychology of Education, (2023), 38, 2, (631-655), 10.1007/s10212-022-00621-0)
European Journal of Psychology of Education