Publicaciones (98) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. #EspañaInvadida. Disinformation and hate speech towards refugees on Twitter: A challenge for critical thinking

    El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 3

  2. A cross-sectional study of suicidal ideation and behaviour, depression, anxiety and stress in a Spanish sample. Mental health in young people after the Covid-19 pandemic

    Mortality

  3. Academic engagement: assessment, conditions, and effects—a study in higher education from the perspective of the person-situation interaction

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 2, pp. 631-655

  4. Activation Capacity of the Intrinsic Musculature of the Foot in Handball Athletes with Chronic Ankle Instability

    Biomedicines, Vol. 11, Núm. 8

  5. Adaptación de una escala de Habilidades Socioemocionales para profesorado de Educación Infantil, Primaria y Secundaria

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 26, Núm. 2, pp. 87-101

  6. Analyzing the meaning of social images during pandemic lockdown

    Social Semiotics

  7. Aplicación y retos de la tecnología de movimiento ocular en Educación Superior

    Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 76, pp. 35-46

  8. Aprendizaje-servicio como herramienta de innovación social para crear aulas emprendedoras y sostenibles: CREApS

    Persona, empresa, sociedad y emprendimiento en el contexto de los ODS (Dykinson), pp. 538-542

  9. Aproximación a la comunicación referencial de niñas y adolescentes con trastornos del espectro autista

    Psicología siglo XXI: una mirada amplia e integradora. Volumen 3 (Dykinson), pp. 392-404

  10. Assessing individual differences in the way people deal with ridicule and being laughed at: The Spanish form of the PhoPhiKat-45

    Current Psychology, Vol. 42, Núm. 19, pp. 16287-16303

  11. Assessment and Quantification of the Core Muscles in Individuals with and without Achilles Tendon Pathology by Ultrasound Imaging

    Advances in Medical Imaging, Detection, and Diagnosis (Jenny Stanford Publishing), pp. 747-754

  12. COVID-19 in School Teachers: Job Satisfaction and Burnout through the Job Demands Control Model

    Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 1

  13. Calidad de vida en menores con enfermedades raras. Un meta-análisis de las dimensiones física, mental y emocional

    De cuerpos y almas: Estudios culturales (Juan Romay Coca), pp. 175-193

  14. Can we influence the neurological development and hair cortisol concentration of offspring by reducing the stress of the mother during pregnancy? A randomized controlled trial

    Stress and Health, Vol. 39, Núm. 4, pp. 753-765

  15. Capacidad predictiva de variables asociadas al funcionamiento ejecutivo en el perfil estudiantil: aportaciones a la neurociencia educativa

    Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 2, pp. 301-312

  16. Caregiver Experiences With Oral Bilingualism in Children Who Are Deaf and Hard of Hearing in the United States: Impact on Child Language Proficiency

    Language, Speech, and Hearing Services in Schools, Vol. 54, Núm. 1, pp. 224-240

  17. Classroom interaction and metacognition by ‘enculturation’ of thinking in early education

    International Journal of Early Years Education

  18. Claves para optimizar el trabajo con grupos familiares

    Acercamiento al trabajo en grupo: conceptos, procesos y experiencias (Pirámide), pp. 167-172

  19. Computational mechanisms underpinning greater exploratory behaviour in excess weight relative to healthy weight adolescents

    Appetite, Vol. 183

  20. Correction to: Academic engagement: assessment, conditions, and effects—a study in higher education from the perspective of the person-situation interaction (European Journal of Psychology of Education, (2023), 38, 2, (631-655), 10.1007/s10212-022-00621-0)

    European Journal of Psychology of Education