ENRIQUE
MERINO TEJEDOR
PROFESORES TITULARES DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (37) Publicaciones de ENRIQUE MERINO TEJEDOR
2024
-
Construcción de la carrera e inteligencia emocional como antecedentes de identidad vocacional
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 157-183
-
Motivación y compromiso académico: modelo teórico y aplicaciones educativas
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 61-68
-
The Assessment of Attitudes towards Retirement from a Psychosocial Approach
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 4
2023
-
Academic engagement: assessment, conditions, and effects—a study in higher education from the perspective of the person-situation interaction
European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 2, pp. 631-655
-
Correction to: Academic engagement: assessment, conditions, and effects—a study in higher education from the perspective of the person-situation interaction (European Journal of Psychology of Education, (2023), 38, 2, (631-655), 10.1007/s10212-022-00621-0)
European Journal of Psychology of Education
2020
-
University students' perspectives on reflective learning: Psychometric properties of the eight-cultural-forces scale
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 2
2018
-
Career Adaptability Mediates the Effect of Trait Emotional Intelligence on Academic Engagement
Revista de psicodidáctica, Vol. 23, Núm. 2
-
Evaluación de las metas de aprendizaje en estudiantes universitarios desde la perspectiva de la "interacción persona-situación": el Cuestionario de Metas Situadas (CMS-U)
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 39, Núm. 1, pp. 37-57
2017
-
The assessment of detachment among university students: validation of the Recovery Experience Questionnaire in educational contexts
Anales de psicología, Vol. 33, Núm. 2, pp. 342-350
2016
-
Career adaptability and its relation to self-regulation, career construction, and academic engagement among Spanish university students
Journal of Vocational Behavior, Vol. 93, pp. 92-102
-
La autoeficacia y la autorregulación como variables moderadoras del estrés laboral en docentes de Educación Primaria
Universitas psychologica, Vol. 15, Núm. 1, pp. 205-218
-
Measuring the relationship between career, guidance, and adults’ training needs: Analysis and assessment of results from the perspective of the social responsibility
Universitas psychologica, Vol. 15, Núm. 4
2015
-
Adaptation and psychometric properties of the SBI-U scale for Academic Burnout in university students
Anales de psicología, Vol. 31, Núm. 1, pp. 290-297
-
Análisis y desarrollo de las competencias personales y profesionales del profesor tutor del Trabajo Fin de Grado.
Proyecto de innovación docente de la Universidad de Valladolid (UVa) de los años 2013-2014 y 2014-2015 (Universidad de Valladolid), pp. 25-28
-
El papel moderador de la autoeficacia ocupacional entre la satisfacción y la irritación laboral
Universitas psychologica, Vol. 14, Núm. 1, pp. 219-230
-
Hardiness as a moderator variable between the Big-Five Model and work effort
Personality and Individual Differences, Vol. 85, pp. 105-110
-
Mejora de las competencias personales y profesionales del profesor tutor del Trabajo Fin de Grado
Proyecto de innovación docente de la Universidad de Valladolid (UVa) de los años 2013-2014 y 2014-2015 (Universidad de Valladolid), pp. 373-376
-
Prácticas de psicología del aprendizaje: aplicadas al grado de Educación Primaria
Pirámide
2014
-
Adaptación al español del Inventario Multidimensional de Fatiga al entorno laboral
Universitas psychologica, Vol. 13, Núm. 4, pp. 1279-1287
-
Aportaciones de la Psicología Humanista a la función del tutor del trabajo fin de grado
Revista de análisis transaccional y psicología humanista, Núm. 71, pp. 211-226