Departamento
Psicología
Publicaciones (70) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
#EspañaInvadida. Disinformation and hate speech towards refugees on Twitter: A challenge for critical thinking
El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 3
-
A cross-sectional study of suicidal ideation and behaviour, depression, anxiety and stress in a Spanish sample. Mental health in young people after the Covid-19 pandemic
Mortality
-
Academic engagement: assessment, conditions, and effects—a study in higher education from the perspective of the person-situation interaction
European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 2, pp. 631-655
-
Activation Capacity of the Intrinsic Musculature of the Foot in Handball Athletes with Chronic Ankle Instability
Biomedicines, Vol. 11, Núm. 8
-
Adaptación de una escala de Habilidades Socioemocionales para profesorado de Educación Infantil, Primaria y Secundaria
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 26, Núm. 2, pp. 87-101
-
Analyzing the meaning of social images during pandemic lockdown
Social Semiotics
-
Aplicación y retos de la tecnología de movimiento ocular en Educación Superior
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 76, pp. 35-46
-
Assessing individual differences in the way people deal with ridicule and being laughed at: The Spanish form of the PhoPhiKat-45
Current Psychology, Vol. 42, Núm. 19, pp. 16287-16303
-
COVID-19 in School Teachers: Job Satisfaction and Burnout through the Job Demands Control Model
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 1
-
Can we influence the neurological development and hair cortisol concentration of offspring by reducing the stress of the mother during pregnancy? A randomized controlled trial
Stress and Health, Vol. 39, Núm. 4, pp. 753-765
-
Capacidad predictiva de variables asociadas al funcionamiento ejecutivo en el perfil estudiantil: aportaciones a la neurociencia educativa
Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 2, pp. 301-312
-
Caregiver Experiences With Oral Bilingualism in Children Who Are Deaf and Hard of Hearing in the United States: Impact on Child Language Proficiency
Language, Speech, and Hearing Services in Schools, Vol. 54, Núm. 1, pp. 224-240
-
Classroom interaction and metacognition by ‘enculturation’ of thinking in early education
International Journal of Early Years Education
-
Computational mechanisms underpinning greater exploratory behaviour in excess weight relative to healthy weight adolescents
Appetite, Vol. 183
-
Diferencias Entre Hombres y Mujeres en la Aceptación de los Roles y Estereotipos de Género en la Violencia de Pareja
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 14, Núm. 2, pp. 75-82
-
Differences in psychological symptoms in pregnancy and postpartum before and during COVID-19: a cross-sectional study
Clínica y salud: Investigación Empírica en Psicología, Vol. 34, Núm. 2, pp. 85-90
-
Differential effects of affective arousal and valence on humor appreciation in female university students
Humor, Vol. 36, Núm. 2, pp. 225-243
-
Diálogo y reflexión con Robert Stake sobre evaluación educativa y el origen e impacto de los centros de investigación en educación
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 26, Núm. 2, pp. 1-1
-
Escuela y democracia: el neoliberalismo contra la educación superior
Mañé, Ferrer & Swartz: Revista Internacional de Educación y Análisis Social Crítico, Vol. 1, Núm. 2, pp. 56-72
-
Estrategias docentes para reducir el rechazo entre iguales en infantil: Aplicación piloto
Revista Fuentes, Vol. 25, Vol. 1, pp. 26-36