Publicaciones (70) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. #EspañaInvadida. Disinformation and hate speech towards refugees on Twitter: A challenge for critical thinking

    El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 3

  2. A cross-sectional study of suicidal ideation and behaviour, depression, anxiety and stress in a Spanish sample. Mental health in young people after the Covid-19 pandemic

    Mortality

  3. Academic engagement: assessment, conditions, and effects—a study in higher education from the perspective of the person-situation interaction

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 2, pp. 631-655

  4. Activation Capacity of the Intrinsic Musculature of the Foot in Handball Athletes with Chronic Ankle Instability

    Biomedicines, Vol. 11, Núm. 8

  5. Adaptación de una escala de Habilidades Socioemocionales para profesorado de Educación Infantil, Primaria y Secundaria

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 26, Núm. 2, pp. 87-101

  6. Analyzing the meaning of social images during pandemic lockdown

    Social Semiotics

  7. Aplicación y retos de la tecnología de movimiento ocular en Educación Superior

    Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 76, pp. 35-46

  8. Assessing individual differences in the way people deal with ridicule and being laughed at: The Spanish form of the PhoPhiKat-45

    Current Psychology, Vol. 42, Núm. 19, pp. 16287-16303

  9. COVID-19 in School Teachers: Job Satisfaction and Burnout through the Job Demands Control Model

    Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 1

  10. Can we influence the neurological development and hair cortisol concentration of offspring by reducing the stress of the mother during pregnancy? A randomized controlled trial

    Stress and Health, Vol. 39, Núm. 4, pp. 753-765

  11. Capacidad predictiva de variables asociadas al funcionamiento ejecutivo en el perfil estudiantil: aportaciones a la neurociencia educativa

    Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 2, pp. 301-312

  12. Caregiver Experiences With Oral Bilingualism in Children Who Are Deaf and Hard of Hearing in the United States: Impact on Child Language Proficiency

    Language, Speech, and Hearing Services in Schools, Vol. 54, Núm. 1, pp. 224-240

  13. Classroom interaction and metacognition by ‘enculturation’ of thinking in early education

    International Journal of Early Years Education

  14. Computational mechanisms underpinning greater exploratory behaviour in excess weight relative to healthy weight adolescents

    Appetite, Vol. 183

  15. Diferencias Entre Hombres y Mujeres en la Aceptación de los Roles y Estereotipos de Género en la Violencia de Pareja

    Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 14, Núm. 2, pp. 75-82

  16. Differences in psychological symptoms in pregnancy and postpartum before and during COVID-19: a cross-sectional study

    Clínica y salud: Investigación Empírica en Psicología, Vol. 34, Núm. 2, pp. 85-90

  17. Differential effects of affective arousal and valence on humor appreciation in female university students

    Humor, Vol. 36, Núm. 2, pp. 225-243

  18. Diálogo y reflexión con Robert Stake sobre evaluación educativa y el origen e impacto de los centros de investigación en educación

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 26, Núm. 2, pp. 1-1

  19. Escuela y democracia: el neoliberalismo contra la educación superior

    Mañé, Ferrer & Swartz: Revista Internacional de Educación y Análisis Social Crítico, Vol. 1, Núm. 2, pp. 56-72

  20. Estrategias docentes para reducir el rechazo entre iguales en infantil: Aplicación piloto

    Revista Fuentes, Vol. 25, Vol. 1, pp. 26-36