Centro
FAC EDUCACION SG
Publicaciones (168) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
#EspañaInvadida. Disinformation and hate speech towards refugees on Twitter: A challenge for critical thinking
El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 3
-
61. Horario de escuela de niña. El tiempo escolar en el primer tercio del siglo xx. Una lectura en clave de género
Patrimonio histórico educativo en femenino: objetos y sensibilidades (Trea), pp. 227-230
-
Academic engagement: assessment, conditions, and effects—a study in higher education from the perspective of the person-situation interaction
European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 2, pp. 631-655
-
Academic performance and perception of competences in the Final Degree Projects in Physical Education
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 18, Núm. 55, pp. 57-77
-
Actividades físicas cooperativas: aclarando conceptos
XII Congreso Internacional de Actividades Físicas Cooperativas
-
After-school sports programmes and social inclusion processes in culturally diverse contexts: Results of an international multicase study
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Alfabetización científica, mediática e informacional a través de noticias de actualidad en el aula de educación primaria
Expectativas y prácticas docentes en la enseñanza de las ciencias (Educación), pp. 203-208
-
Animación a la lectura en la clase de inglés con Eric Carle
Propuestas para una nueva didáctica de la narrativa en educación infantil (Aula Magna), pp. 13-27
-
Análisis de los contrarios en la poesía de William Blake y Claudio Rodríguez
Ogigia: Revista electrónica de estudios hispánicos, Núm. 34, pp. 77-97
-
Aproximación a la comunicación referencial de niñas y adolescentes con trastornos del espectro autista
Psicología siglo XXI: una mirada amplia e integradora. Volumen 3 (Dykinson), pp. 392-404
-
Are educational robots any good for communicative English learning for primary school students?
Texto Livre, Vol. 16
-
Asimetrías de leyes normativas transnacionales sobre Educación Patrimonial
Revista de educación, Núm. 400, pp. 237-264
-
Avances hacia una enseñanza inclusiva de las ciencias. Una revisión sistemática
Soñar grande es soñar juntas: en busca de una educación crítica e inclusiva (Octaedro), pp. 836-851
-
Can the use patterns of social networks in university students predict the utility perceived in digital educational resources?
Interactive Learning Environments, Vol. 31, Núm. 3, pp. 1279-1292
-
Caregiver Experiences With Oral Bilingualism in Children Who Are Deaf and Hard of Hearing in the United States: Impact on Child Language Proficiency
Language, Speech, and Hearing Services in Schools, Vol. 54, Núm. 1, pp. 224-240
-
Challenges with using formative and authentic assessment in physical education teaching from experienced teachers’ perspectives
Curriculum Studies in Health and Physical Education, Vol. 14, Núm. 2, pp. 109-126
-
Classroom interaction and metacognition by ‘enculturation’ of thinking in early education
International Journal of Early Years Education
-
Compromiso y vindicación feminista en la poesía de Gloria Fuertes
Anales de Literatura Española, Núm. 38, pp. 13-20
-
Computational mechanisms underpinning greater exploratory behaviour in excess weight relative to healthy weight adolescents
Appetite, Vol. 183
-
Concepto de museo desde la perspectiva docente.
IJABER. International Journal of Arts-based Educational Research, Vol. 2, Núm. 1, pp. 47-53