Centro
FAC EDUCACION SG
Publicaciones (83) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
#EspañaInvadida. Disinformation and hate speech towards refugees on Twitter: A challenge for critical thinking
El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 3
-
Academic engagement: assessment, conditions, and effects—a study in higher education from the perspective of the person-situation interaction
European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 2, pp. 631-655
-
Academic performance and perception of competences in the Final Degree Projects in Physical Education
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 18, Núm. 55, pp. 57-77
-
After-school sports programmes and social inclusion processes in culturally diverse contexts: Results of an international multicase study
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Análisis de los contrarios en la poesía de William Blake y Claudio Rodríguez
Ogigia: Revista electrónica de estudios hispánicos, Núm. 34, pp. 77-97
-
Are educational robots any good for communicative English learning for primary school students?
Texto Livre, Vol. 16
-
Asimetrías de leyes normativas transnacionales sobre Educación Patrimonial
Revista de educación, Núm. 400, pp. 237-264
-
Can the use patterns of social networks in university students predict the utility perceived in digital educational resources?
Interactive Learning Environments, Vol. 31, Núm. 3, pp. 1279-1292
-
Caregiver Experiences With Oral Bilingualism in Children Who Are Deaf and Hard of Hearing in the United States: Impact on Child Language Proficiency
Language, Speech, and Hearing Services in Schools, Vol. 54, Núm. 1, pp. 224-240
-
Challenges with using formative and authentic assessment in physical education teaching from experienced teachers’ perspectives
Curriculum Studies in Health and Physical Education, Vol. 14, Núm. 2, pp. 109-126
-
Classroom interaction and metacognition by ‘enculturation’ of thinking in early education
International Journal of Early Years Education
-
Compromiso y vindicación feminista en la poesía de Gloria Fuertes
Anales de Literatura Española, Núm. 38, pp. 13-20
-
Computational mechanisms underpinning greater exploratory behaviour in excess weight relative to healthy weight adolescents
Appetite, Vol. 183
-
Concepto de museo desde la perspectiva docente.
IJABER. International Journal of Arts-based Educational Research, Vol. 2, Núm. 1, pp. 47-53
-
Creatividad y rendimiento académico: Dos variables inseparables y controvertidas en futuros maestros de educación infantil
Revista internacional de pedagogía e innovación educativa: RIPIE, Vol. 3, Núm. 1, pp. 11-30
-
Current Research on Inclusive Education in Mexico
Integration of Education, Vol. 27, Núm. 4, pp. 669-680
-
Deliberación democrática en la Red: Del diálogo al ruido digital
Teknokultura: Revista de Cultura Digital y Movimientos Sociales, Vol. 20, Núm. 1, pp. 1-9
-
Dialogues, actions and discourses of a rural head teacher and an ethnographer in search of a fairer and more inclusive school
Ethnography and Education, Vol. 18, Núm. 1, pp. 75-93
-
Divorcio de los padres y logro educativo de los niños a largo plazo en España: heterogeneidad según la educación de los padres
REIS: Revista Española de Investigaciones Sociológicas, Núm. 183, pp. 57-76
-
Dolor, humillación e impotencia: El exilio interior del magisterio femenino en Ávila tras la guerra civil
Hispania Nova: Revista de historia contemporánea, Núm. 1, pp. 99-125